אחד המאפיינים של אתר ברמה גבוהה מתבטא בכלל בשלב שלפני הקמתו והוא נקרא שלב אפיון אתר האינטרנט.
בשלב זה מתקיים תהליך מחשבתי שבו מתבצע ניתוח מעמיק של אתר האינטרנט לעסק.
מזהים את המאפיינים המרכזיים שלו ומבינים את צרכיו של קהל היעד.
זה כולל ניתוח אתרי מתחרים, הבנת מבנה האתר ומרכיביו, עיצוב האתר והצבעוניות ועוד.
יש לציין, שקיימים נותני שירות בתחום בניית האתרים המדלגים על שלב זה.
אם מחוסר הבנת חשיבותו ואם מפאת פרוייקט דל תקציב.
אין דרך אחרת לומר זאת: בכדי לייצר אתר איכותי חייבים לבצע אפיון.
תהליך האפיון חשוב מאוד.
הוא מאפשר לנו ולכם, הלקוחות, לזהות ולהבין את צרכי האתר ולהסיק מסקנות לגבי דרכים לשיפור חוויית המשתמשים שלכם.
חשוב להתאים את האתר לצרכי קהל יעד ספציפיים,
כמו לדוגמה אתר ממוקד לנשים או לצורך העניין, לגיל הזהב.
זאת במטרה לייעל את תהליכי הקנייה,
ההרשמה והשימוש באתר ובכך להגדיל את שיעור ההמרות.
באתר חנות זה יבוא ליידי ביטוי בכמות רכישות, ובאתר תדמית, למשל, יתבטא זה בפניות מתעניינים.
אפיון אתר האינטרנט עוזר לנו לבנות עבורכם את האתר הטוב ביותר.
אנו עושות זאת איתכם, צעד אחר צעד, כדי להבטיח שתקבלו את האתר האיכותי והמקצועי ביותר.
השלבים בתהליך אפיון אתר יכולים להשתנות מאתר לאתר, וגם בין חברות לבניית אתרים שונות.
נשמח לשתף אתכם בשלבי אפיון אתר אצלנו בסטודיו.
שלבי אפיון אתר אצלנו בסטודיו וובדיגיטל:
ניתוח אתרי מתחרים
בתחילה נחקור לעומק את אתרי המתחרים בתחומכם גם בארץ, אך בעיקר בעולם.
נבחן מהן המגמות והטרנדים השולטים באתרים בתחומכם, אילו מרכיבים ופרקטיקות מעניינות נוסחו לאתרים מסוג זה.
פיתוח אינטרנט הוא דבר שמתחדש ומתעדכן באופן תדיר וחייבים להיות עם היד על הדופק.
טכנולוגיות ופרקטיקות חדשות צצות חדשות לבקרים כך שתמיד יש מה ללמוד מאתרי הדגל בכל תחום ותחום.
בסוף המחקר שלנו נשלח לכם מסמך שמסכם את המסקנות וההמלצות שלנו,
עם דוגמאות וצילומי מסך מאתרים ברחבי הארץ והעולם.
ניתוח צרכי האתר והמשתמשים
בשלב זה, נשלב בין ההבנות שהוסקו לבין הצרכים והמטרות של האתר שלכם ושל משתמשיו.
מה האינטרסים שלהם, מה הרצונות שלהם כדי לעזור להם להגיע ליעדם באופן מובן ויעיל ככל האפשר.
כמו כן, ניקח בחשבון כל פן אפשרי של הגדלת מכירות,
אפסייל, קרוסייל, כפתורי יצירת קשר ושירות כדי שהאתר יהיה כמה שיותר נגיש ואטרקטיבי לציבור הגולשים וכמה שיותר יעיל וממיר עבור העסק שלכם.
עיצוב מבנה האתר
זהו השלב המוחשי ביותר ובו נתכנן את מבנה האתר, את התפריט, את הצבעים ואת הסגנון הכללי של האתר.
כולל פיתוח תכנית הניווט – התפריט, שיאפשר למשתמשים לגלות את כל המידע החשוב באתר בצורה נוחה וידידותית.
כמו כן, נקבע את פריסת התוכן ונעצב את הנראות של פרטי האתר.
כולל פונטים, רוחב תוכן, גדלי תמונות, עיצוב דף הבית והדפים הפנימיים וכו'.
תהליך זה מתרחש בטרם שלב הפיתוח, ולכן, כדי שיהיה לכם קל להבין איך האתר ייראה,
אנחנו מכינות לכם הדמיה מוחשית עם טקסט ממלא מקום, תמונות וכולי של דפי האתר המרכזיים.
שליחת ההדמיה אליכם
כאשר ההדמיה מוכנה אנו שולחות אותה אליכם, כדי שתעברו עליה, תשלחו אותה לאחרים, תתייעצו.
לאחר שהתייעצתם, התלבטתם, חשבתם, אתם שולחים לנו הערות, הארות ובקשות. ולמעשה, מרכזים לנו דברים שאולי לא חשבתם עליהם וחסרים לכם באתר ובהדמיה.
אנחנו מעדכנות את העיצוב וההדמיה בהתאם לבקשותיכם עד שההדמיה מאושרת.
בסוף שלב זה, כשההדמיה מאושרת, העיצוב אתר מאושר.
כעת העיצוב עובר לשלב המכריע והמרגש – שלב פיתוח האתר! שלאחריו האתר מוכן לעלייה לאוויר ((:
פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך:
אפיון אתר אינטרנט – לסיכום
בסופו של דבר, אפיון אתר הוא תהליך חשוב לכל אתר חדש או עסק קיים.
הוא מאפשר בניית אתר מותאם ותפור במיוחד לצרכי המשתמשים.
ובד בבד, מבטיח פיתוח אתר המפיק תועלת מירבית לכם ולעסק שלכם.
כשאתם שוקלים הקמת אתר חדש לעסק שלכם, וודאו ששלב זה אינו נעדר מתהליך העבודה.
שימו לב שמושקעים בו זמן ומחשבה הולמים.
לשיחת ייעוץ ללא עלות דברו איתנו..