רשימת הכנות לקראת הקמת אתר מכירות

רשימת הכנות לקראת הקמת אתר מכירות | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים

הקמת אתר מכירות היא צעד מרגש ואפילו מעורר חשש בליבם של בעל/ת עסק. בשיחות ראשוניות שלנו עם לקוחות, שמנו לב שאותן שאלות חוזרות על עצמן: "מה עליי לעשות מהצד שלי? תוכלו לעזור לי להכין לי רשימה של הדברים שחסרים לי?". לקח לנו זמן, אך בסופו של דבר הבנו שהיקום רומז לנו שהגיעה העת לכתיבת הפוסט הנחוץ הזה.

הכנו לכם פה רשימה של כל הדברים שתצטרכו לדאוג להם לקראת הקמת האתר. אם יש לכם עסק רחוב או עסק ביתי או אם אתם חושבים להקים אתר מכירות ולהתחיל להרוויח מהבית, הרשימה הזו מוקדשת לכם.

אבל לפני כן, קצת מידע בסיסי וחשוב:

לאתרי מכירות יש מבנה קבוע ואוניברסלי.

זאת אומרת, שכל אתרי המכירות בעולם בנויים בעצם די אותו דבר:

  • דף הבית – זה הדף הראשון שרואים כשנכנסים לאתר.
  • דפי קטגוריה – שמאגדים בתוכם את כל המוצרים מאותה קטגוריה.
  • דף מוצר – שמכיל תמונות ומידע מילולי על המוצר וכולל כפתור רכישה.
  • סל/עגלת קניות – דף בו מוצגים כל הפריטים שנבחרו לרכישה ע"י הקונה.
  • צור קשר – דף שדרכו ניתן לשלוח הודעה לעסק ויש בו גם את כל פרטי ההתקשרות.
  • דפי תוכן – פוסטים/מאמרים, אודות, תקנונים, מידע על משלוחים וכו'.
  • דף תשלום/צ'ק אאוט – מכיל פרטים אישיים, את פרטי ההזמנה ופרטי אמצעי תשלום של הקונה. בדף זה מתבצע הלכה-למעשה התשלום על הרכישה.

 

המבנה הזה פחות או יותר חוזר על עצמו בכל חנויות האונליין שבעולם.

כאשר ניגשים לבניית אתר מכירות, חשוב מאוד להיצמד למבנה המוכר והידוע.

מבקרים שיגיעו לאתר שלכם ירגישו הכי נינוחים אם יהיה להם קל לנווט בתוכו וזה חשוב מאוד. מבקרים שנכנסים לחנות אונליין הם בהכרח לקוחות פוטנציאלים. המטרה שלכם היא שיישארו כמה שיותר זמן באתר, יחושו בנוח להתמצא בו ולבצע רכישות.

מחקרים מוכיחים פעם אחר פעם שגולשים מתוסכלים פשוט נוטשים. בדרך כלל, כי לא הצליחו לעשות פעולה קריטית. למשל, לקנות מוצר בקלות ובמהירות. או שנכשלו למצוא את מה שהם מחפשים או כאשר הם מסתרבלים בתוך האתר ומתייאשים.

אירועים כאלו קורים פעמים רבות כי אתרים נבנים בצורה לא נכונה. מעבר לחשיבות של מבנה האתר, יש גם חשיבות לנראות הכללית של האתר ולמרכיביו.

להלן מספר דברים שכדאי להכין בטרם ההקמה, כדי למקסם את איכויות האתר.

רשימת הכנות לקראת הקמת אתר מכירות

1. תמונות רקע איכותיות

עושים שימוש בתמונות בבאנרים, רקעים, כתמונות אווירה ועוד. אם אתם מוכרים פריט שלכם (למשל, קרמיקה או תכשיטים בעבודת יד) עליכם להכין צילומים ייחודיים ומגוונים. צילום רקע של פריט אחד, צילומים מרובי פריטים, צילומי קלוז אפ וממרחק. אם יש לכם סטודיו, צלמו את עצמכם עובדים או רק פרט מתוך העבודה כמו יד או סינר מוכתם וכו'. כמו כן, דאגו לתמונות על רקע נקי יחסית או על רקע הסטודיו וכו'.

אם אתם משווקים מוצרים (למשל, מוצרי חשמל) עליכם לפנות לספקים שלכם ולבקש מהם תמונות קטלוג רשמיות. הם אמורים לדעת במה מדובר ולספק לכם את זה. חשוב להשתמש בתמונות מוצרים מאושרות מפאת זכויות יוצרים.

2. תמונות של המוצרים

יש לדאוג לצילומים טובים של המוצרים למכירה מזוויות שונות. שימו לב, מרבית האתרים מצרפים כ-3-4 תמונות לכל פריט במינימום. אם אתם רוצים שאנשים ייקנו מכם דרך האתר, אתם צריכים לתת להם כמה שיותר מידע על הפריט. תמונה היא אמצעי מצוין שבאמצעותו ניתן להמחיש מוצר. אם יש לכם אפשרות לצלם וידאו של המוצר, זה מאוד מומלץ.

3. שם פריט, מידע על הפריט ומחיר

חשוב לכנות כל פריט בשם ייחודי. משתי סיבות עיקריות – אם לקוח פוטנציאלי יוצר קשר ומתעניין בפריט מסוים, יהיה לו קל מאוד לנקוב בשם הפריט. זה מונע אי-הבנות. בנוסף, בניהול מלאי תוכלו לדעת בדיוק איזו כמות של איזה פריט נמכרה. תענוג.

דבר נוסף, חשוב להשקיע בתיאור פריט כדי לתת מידע מפורט למבקרים באתר. אפשר להוסיף איזה משפט מכירתי. אבל לא פחות חשוב, זהו גם תוכן מילולי שנסרק ע"י גוגל. זה טוב מאוד לקידום אורגני של האתר שלכם.

אם ניתן, רצוי להוסיף מידע נוסף – מידות, קוטר, חומר, איך מנקים וכו'.

הנה דוגמא איך אפשר לכתוב מידע על פריט:

שם פריט– ספל מורנינג בעבודת יד

תיאור פריט– ספל בעבודת יד בצבע כחול בהיר עם פס קישוט צהוב על חמר טבעי חשוף, שייתן טעם של אושר לבוקר שלכם וישמח אתכם בכל לגימה.

מידע נוסף– מידות הספל: גובה 10 ס"מ, קוטר עליון 10 ס"מ, תכולה כ- 500 מ"ל. ניתן להכניס למדיח ולמיקרוגל.

בטח הבנתם את הרעיון.

4. חלוקה לקטגוריות בהקמת אתר מכירות

מיינו את הפריטים לקטגוריות מוגדרות, כך גם ניתן יהיה לארגן את תפריט האתר.

לדוגמא: טלפונים סלולריים/מחשבים ניידים/טאבלטים/מוצרי חשמל/אביזרים נלווים.

5. מלל לדפי התוכן

הכינו מלל לדפי האודות/קצת עליי, שאלות ותשובות וכו'. אם אינכם יודעים איך לעשות זאת, ממליצות להציץ באתרים אחרים ולקחת משם רעיונות (:
כמובן שבמידת הצורך, נשמח לייעץ. לגבי תוכן מילולי לדף החלפות-החזרות ותקנון האתר, כדאי לחשוב היטב על כללי האתר שלכם, רצוי מאוד להיוועץ בעו"ד.

6. לוגו באיכות גבוהה

הלוגו שלכם יהיה בראש האתר וחשוב מאוד שהוא ייראה ברור ומקצועי. עדיף לדאוג לקובץ לוגו ללא רקע. אם עדיין אין לעסק שלכם לוגו, לפני שתיפנו לגרפיקאי, זכרו שהלוגו לא יכול להיות מפורט מדי כי הוא יופיע באתר בגדלים שונים, ובגודל קטנטן כפאביקון – זה בשפה המקצועית הסמליל הקטן בראש הכרטיסייה בדפדפן. דוגמאות לפאביקונים:

7. הקמת אתר מכירות: בחירת דומיין לאתר

מדובר בכתובת הבינלאומית של האתר שלכם. ה-WWW שלו. זהו ערך ייחודי אוניברסלי וכך יהיה האתר שלכם מזוהה ברשת האינטרנט מול רשם הדומיינים העולמי.

הנה למשל הכתובת שלנו:

אפשר (לא חייב) לרכוש דומיין עם סיומת ישראלית Co.il בכמה אתרים בארץ. אנחנו בדר"כ קונות כאן: https://mynames.co.il/ . דומיין באתר זה עולה כ- 55 ₪ לשנה. לפני שקונים אפשר לבדוק באתר הזה אם הדומיין שאתם רוצים פנוי או תפוס. נשמח לעזור בזה. חשוב לזכור! יש לחדש את הדומיין אחת לשנה.

8. אחסון לאתר

כל אתר הוא למעשה "נכס דיגיטלי" על כן, הוא צריך מקום להתאחסן בו. אנחנו מספקות את השירות הזה, אתם מוזמנים לפנות אלינו למידע נוסף.

9. חברת סליקה

במקרה של פלטפורמת וורדפרס, שהיא הפלטפורמה הפופולרית בעולם וגם זו שעליה אנחנו מקימות אתרים, ברירת המחדל היא תשלום בפייפאל והיא מגיעה עם המערכת ללא תשלום. אולם, כדי שיוכלו לשלם לכם באתר באמצעות כרטיס אשראי, צריך לפתוח מסוף. זאת עושים מול חברת סליקה.

ישנן חברות סליקת אשראי רבות בארץ: לאומיקארד, מקס, ישראכרט, משולם, יו-פיי, טרנזילה ועוד. אם אתם מקימים אתר בוורדפרס, מצאו חברת סליקה שיש לה תוסף לוורדפרס ושנותנת לכם תנאים טובים. 

10. משלוחים

יש כמה חברות משלוחים בארץ שנותנות שירות לעסקים קטנים ואתרי אונליין. למשל: גט פאקאג', קארגו, דואר ישראל וכו'. בדקו איזו חברת משלוחים נותנת לכם את התנאים הכי מתאימים לכם אשר מולה תרצו לעבוד.

11. אריזה

נקודה אחרונה וחביבה ברשימה שלנו. כשאתם מתכננים הקמת אתר מכירות שימו דגש על אריזת המוצר והכנתו למשלוח. אם אתם מוכרים מוצרים שמגיעים ארוזים היטב בקרטון מוכן לשילוח, אז אתם מסודרים.

אולם, אם אתם מוכרים פריטים שלכם, וודאו שאתם יודעים איך אתם אורזים אותם כדי שיגיעו ליעדם שלמים ומוגנים. כדאי לנצל את האריזה לפרסום ולמתג אותה עם הלוגו שלכם באמצעות מדבקה או בהדפסה. הכול תלוי בסוג האריזה הנחוץ לכם ובתקציב.

סיכום – הקמת אתר מכירות

זה הכול. אנחנו די בטוחות שפירטנו לכם כאן איך להיערך לקראת הקמת אתר המכירות שלכם. זו רשימה שהיא פרייסלס וממש כדאי לכם לגזור ולשמור, כמו שהיו אומרים פעם.

המלצה קטנה אחרונה: רצוי מאוד לבקר באתרים מהתחום שלכם, ללמוד מהם ולקבל השראה. לא רק אתרים בארץ אלא גם בעולם, זה ייפתח לכם את הראש לרעיונות ויוביל לתובנות רבות.

בהצלחה!

 

רוצים לשמוע עוד?

צרו קשר ונשמח מאד ללוות גם את הפרויקט שלכם להצלחה!

תבנית פוסט | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים

אולי יעניין אותך