מדברים רבות על מעלותיה של החנות הוירטואלית.
או בשמותיה הנוספים – חנות E-commerce, חנות אונליין וגם אתר מסחר מקוון.
אתר חנות אונליין הוא ערוץ מכירתי מצוין, המאפשר לבעלי עסקים ויזמויות שונות למכור שירותים/מוצרים ברשת.
ובאמת, איזה עסק שמכבד את עצמו לא מקים חנות וירטואלית בימינו?
בזכות העובדה שהמסחר האלקטרוני צמח כל כך בשנים האחרונות הצרכנים סומכים יותר ויותר על פלטפורמת האינטרנט.
הם הרי מבצעים רכישות אונליין ללא חשש.
כמו כן, הם מסתמכים יותר ויותר על קניות מקוונות.
שלא לדבר על הקורונה, שנתנה דחיפה לכל עולם האונליין.
מחקרים ברחבי העולם מעריכים כי עד שנת 2040 – 95% מהרכישות תתבצענה באופן מקוון.
ריכזנו לכם כאן חמישה מאפיינים מרכזיים של מי שאתר חנות הוא הדבר המומלץ עבורו.
כדאי שתקימו חנות וירטואלית אם:
1. אתם רוצים לפתוח עסק עצמאי בעלות כספית נמוכה
חנות קימעונאית פיסית כרוכה בעלויות רבות. שכירות, מיסי עירייה, תשלום משכורות לצוות העובדים וכיו"ב.
לעומת זאת, עלות אחזקת אתר חנות יכולה להסתכם בסכומים נמוכים מאוד, למעשה.
הבסיסיים שבהם הינם עלות שטח אחסון ודומיין.
האחסון אתרים הוא השרת עליו יאוחסן תוכן החנות. הדומיין הוא הכתובת הייחודית של האתר – ה: www.
עלותם מסתכמת בכמה מאות שקלים בשנה בלבד.
כמובן, שחנות וירטואלית דורשת עלויות הקמה ותחזוקה שוטפת.
גם הן נמוכות לאין שיעור מהעלויות המקבילות להן בעולם הקמעונאי האמיתי.
2. חנות וירטואלית: אם אתם רוצים לייצר לעצמכם הכנסה נוספת
נניח שאינכם מעוניינים לעזוב כרגע את המשרה הקבועה שלכם.
אחד היתרונות של חנות וירטואלית הוא שהיא פועלת 24/7 ביממה.
אתם יכולים לנהל אותה מכל מקום בעולם, להעלות מוצרים ולתחזק אותה בשעות שנוחות לכם.
במקרה שגולשים נכנסים לבקר בה ב-2:00 בלילה – אתם, כבעלי החנות, בכלל לא צריכים להיות שם כשזה קורה!
מדובר במקור הכנסה נוח בעל פוטנציאל עצום.
3. אתם רוצים להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם
אוקיי, אז כבר יש לכם עסק/חנות פיסיים, אבל מעגל הלקוחות שלכם מצומצם מכיוון שהוא תלוי מיקום.
במקרה כזה, הודות לסניף הוירטואלי שלכם אתם תפגינו נוכחות בכל מקום ותגיעו לכל אדם בארץ ובעולם.
ואל תגידו לנו – אבל האתר שלנו יהיה בעברית – כי זו ממש לא בעיה היום להפוך כל אתר לדו-לשוני (או רב-לשוני…).
ועם כל הכבוד לעולם הרחב, בישראל חיים כ- 8.7 מיליון תושבים לפי מחקר דמוגרפי מ-2017. זהו נתון שאי אפשר להתעלם ממנו.
4. יש לכם כבר אתר תדמיתי? שקלו גם חנות וירטואלית
אתר תדמיתי זה דבר נפלא שמטרתו להפגין נוכחות במרחב הוירטואלי.
אולם, אתר כזה לא מייצר לכם הכנסה באופן ישיר, אלא משמש כערוץ מידע כללי והוכחה לקיומכם.
שכללו את הנוכחות שלכם באינטרנט על ידי הקמת חנות וירטואלית לעסק שלכם.
כך תהנו גם מנוכחות ברשת, וגם תוכלו למכור את המוצרים או השירותים שלכם דרך האתר.
דרך אגב, אם יש לכם כבר אתר ואתם מרוצים ממנו, במקרים רבים ניתן יהיה להוסיף את החנות בתוך האתר הקיים.
פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך:
5. אתם עוסקים בשיווק שותפים או בדרופשיפינג
שני ערוצי הכנסה דרך האינטרנט שתפסו תאוצה בשנים האחרונות הם שיווק שותפים ודרופשיפינג.
בשתי האפשרויות אתם למעשה מתווכים – מפרסמים מוצר של מישהו אחר, ומרוויחים עמלה על כל מכירה שהתבצעה.
הדרכים הפופולריות לקדם מוצר כזה הן באמצעות שימוש בפלטפורמות כגון: בלוגים, פורומים, שיווק ברשתות חברתיות או קידום ממומן בגוגל.
אז כעת נשאלת השאלה: למה שתקדמו בכל פעם מוצר אחד בכל מיני פלטפורמות שונות כשאתם יכולים לקדם אינספור מוצרים באתר חנות משלכם?
נקודה למחשבה.
לסיכום
צריך להתחיל להפנים את מה שכל המחקרים בנושא התנהגות צרכנים בשנים האחרונות מוכיחים פעם אחר פעם–
מסחר אלקטרוני הוא מגמה חזקה ועוצמתית שרק צומחת ומתפתחת ואין לה שום כוונה לעצור.
אתם יכולים בהחלטה פשוטה אחת לדאוג לכך שהעסק שלכם יתקיים תמיד במרחק נגיעה מאינספור לקוחות פוטנציאליים,
במילים אחרות – במרחק נגיעת כפתור בפיסת הטכנולוגיה הממכרת הזו הנקראת "מכשיר סלולרי".