5 שלבי העבודה בשיווק שותפים

הכנסה פסיבית היא מושג מאוד מפתה. בדמיונכם אתם מתנדנדים על ערסל ססגוני, מפעם לפעם לוגמים בעצלתיים משקה צונן מכוס זכוכית גבוהה כשבאופק נשקפים מימיהם הצלולים של חופי הקאריביים. באותה שעה הלפטופ שלכם, המונח לצידכם, מציג את מונה הדולרים בחשבון הבנק שלכם שלא מפסיק לעלות. משהו כזה, לא?

למען האמת, שיווק שותפים הוא עסק ככל העסקים וכבר הרחבנו על כך בפוסט נפרד. למי שזו הפעם הראשונה שהוא נתקל במושג – שיווק שותפים (AKA אפיליאייט מרקטינג) הינה שיטת שיווק בה ניתן להרוויח עמלות באמצעות שיווק מוצר או שירות של אחרים, בהנחה שהם מפעילים תוכנית לשיווק שותפים שאליה ניתן להצטרף.

בפוסט זה נציין את שלבי העבודה הבסיסיים באפיליאייט מרקטינג, אבל אנא קחו בחשבון שהשלב אמיתי הראשון הוא – ראשית כל, ללמוד שיווק שותפים. בעידן שלנו אתם לא באמת חייבים ללכת פיסית לשום קורס למטרה זו, ויכולים ללמוד הכול גם באמצעות קורס אונליין בשעות הפנאי שלכם, בקצב שלכם ומבלי לצאת מהבית.

5 שלבי העבודה בשיווק שותפים:

  1. בשלב הראשון, ודאו כי יש לכם קהל שתוכלו לשווק לו מוצרים/שירותים.

קהל יכול להיות עוקבים באינסטגרם, חברים בפייסבוק, מנויים בערוץ יוטיוב, קוראים בבלוג, מבקרים באתר שלכם וכדומה. אם אין לכם קהל, תיאלצו בתחילה להישען יותר על קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות ובגוגל על מנת להגיע לקונים פוטנציאליים. תרגישו בנוח, אחרי כל השנים האלה, גם נייק, קוקה קולה וכל הגדולים עדיין עושים זאת, זה נקרא פרסום – וזה לא הולך להיעלם בקרוב.

  1. בשלב השני ישנן שתי אפשרויות – הרשמה לרשת שותפים או הרשמה לתכנית שותפים באתר ספציפי.

רשת שותפים היא למעשה גוף המתווך בין בעלי עסקים שונים המוכרים מוצרים/שירותים לבין משווקים שותפים המעוניינים לשווק את המוצר שלהם בתמורה לעמלה. דוגמא לרשתות שותפים בארץ: סקינדו, דינג דונג ועוד, ובעולם: ClickBank, ShareASale ועוד.

לעומתן, גם לאתרים המציעים מוצרים או שירותים (אליאקספרס,Fiver , K.S.P הישראלית וכו') יש תכניות לשיווק שותפים, וניתן להירשם אליהן כמשווק שותף.

קחו בחשבון שבחלק מהמקרים אישור הצטרפותכם לתכנית עשוי להיות מותנה בהוכחת יכולות טראפיק (הבאת תנועת גולשים לאתר) או ותק בתחום ואינן מתאימות למתחילים. קחו את זה בקלות ותכננו להצטרף לתכניות כאלו בעתיד.

  1. בשלב השלישי, חפשו מוצרים/שירותים שיכולים לעניין קונים ובמיוחד את הקהל שלכם.

לאחר שנרשמתם לתוכנית שותפים הגיע הזמן לפרסם מוצרים.

נגיד שכבר צברתם כמה אלפי עוקבים בחשבון האינסטגרם שלכם, כי אתם מעלים צילומי אוכל מפעימים ואת המתכונים שלהם. במקרה כזה, תוכלו לפרסם את סיר הבישול המעולה שקניתם באליאקספרס, ואיתו הכנתם חמין טבעוני מהולל, או לפרסם את הנינג'ה טאץ' החדש שרכשתם בוואלה שופס שבעזרתו הכנתם גלידת וניל עם קראמבל תותים שאי אפשר להפסיק לנשנש. כמובן שאפשר גם לפרסם מוצר מבלי לרכשו בפועל, לאחר שערכתם מחקר מקיף אודותיו, כולל ניתוח חוות דעת מהארץ ומהעולם ולבסוף לעשות עליו סרטון ביקורת ביוטיוב… השיטות לשיווק הן רבות ומגוונות.

  1. בשלב הרביעי אתם מפרסמים את המוצר באתר/בלוג/חשבון שלכם.

לאחר שבחרתם את המוצר שברצונכם לפרסם והולם את קהל היעד שלכם, אתם ניגשים למערכת ניהול הלידים של רשת/תוכנית השותפים שנרשמתם אליה. לכל תוכנית שותפים מאחורי הקלעים יש פאנל ניהול שבו המערכת מייצרת לכם לינק אישי לכל מוצר, ובאמצעותו היא יודעת לזהות שמוצר זה מתפרסם דרככם, דרך הלינק הייחודי שלכם, ותוכל בעתיד לתגמל אתכם בעמלה המוסכמת במקרה של מכירה.

את המוצר בעל הלינק הייחודי אתם מעלים לאתר/בלוג/חשבון שלכם, כפי שהסברנו מקודם.

  1. מכל מכירה שמתקיימת דרך הלינק שלכם אתם מרוויחים עמלה.

כן, כן, גם בעת שאתם ישנים או נופשים בקאריביים. האמת, כיף לאללה. יותר מזה, תכניות שותפים רבות, במיוחד של אתרי קניות, משתמשות ב"קוקיז" לפרק זמן מוגדר של כמה שבועות בדרך כלל. בואו נפתח שניה סוגריים ונסביר את המושג "עוגיות" כי בטח נתקלתם בו לא פעם בעת גלישתכם באינטרנט: ה"עוגיות" הללו הן שורות קוד קטנות הנטמעות במכשיר שדרכו הגיע הגולש (מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט וכו') ותפקידן לזכור פרטים על הגולש. למשל, שם משתמש וסיסמת כניסה לפייסבוק. תארו לכם שהייתם צריכים להקליד אותם בכל פעם מחדש! לשם כך נועדו ה"עוגיות" ועד שלא תיכנסו להגדרות המכשיר ותמחקו אותן, הן ייזכרו עבורכם את הפרטים הללו ויקלו עליכם את הגלישה.

בדיוק על אותו עקרון עובדת שיטת העמלות של תכניות השותפים, ששותלות "קוקיז" עם המזהה הייחודי שלכם כמשווקים שותפים, וכך יכולות לפרגן לכם עמלות אפילו על מוצרים שלא פרסמתם בכלל, רק בזכות העובדה שלינק שלכם הביא טראפיק של קונים לאתר.

לסיכום:

אפיליאייט מרקטינג הוא טרנד לוהט בשנים האחרונות. שַׁלִּיטֵי הפרסום הותיקים (סוכנויות ומשרדי פרסום גדולים) ואמצעי הפרסום הישנים (פלאיירים, עיתונים, רדיו) מאבדים אלה גם אלה מכוחם ככל שחולף הזמן, ושיטת שיווק חדשה משתלטת על העולם… אהמ… טוב, נו, לא כזו חדשה אבל ממש טרייה בניגוד לעיתונים שקיימים מהמאה ה-19 – לשיטה זו קוראים שיווק דיגיטלי, וזה כולל גם שיווק ברשתות החברתיות. שיווק שותפים בהחלט נכנס תחת המטרייה הזו, ומאפשר לכם כאדם פרטי לעסוק בכך ללא כל ניסיון קודם או משרדים מפוארים ואין שום סיבה שלא תמצאו דרך להרוויח מזה.

בניית אתר לשיווק שותפים הפך בשנים האחרונות לאחת ההתמחויות החזקות שלנו – מוזמנים להציץ בתיק העבודות שלנו ולראות דוגמאות מעולות לאתרים כאלה.