5 הוכחות לכך שאתם חייבים חנות וירטואלית

רבות כבר דובר על מעלותיה של החנות הוירטואלית, או בשמותיה הנוספים – חנות E-commerce, חנות אונליין או אתר מסחר מקוון. אתר חנות אונליין הוא ערוץ מכירתי מצוין למגוון רחב של בעלי עסקים ויזמויות שונות.

בימינו קל להקים עסק וירטואלי בזכות צמיחת המסחר האלקטרוני. הצרכנים סומכים יותר ויותר על פלטפורמת האינטרנט בביצוע רכישות אונליין ובזכות כך מסתמכים יותר ויותר על קניות מקוונות. מחקרים ברחבי העולם מעריכים כי עד שנת 2040  – 95% מהרכישות יבוצעו באופן מקוון. (וואו!)

אם אתם שוקלים לפתוח חנות אינטרנטית אך אינכם מרגישים בטוחים שזהו הצעד הנכון לעשות, ריכזנו לכם כאן חמישה מאפיינים מרכזיים של מי שאתר חנות הוא הדבר המומלץ עבורו.

כדאי לכם להקים חנות באינטרנט אם:

1. אתם רוצים לפתוח עסק עצמאי בעלות כספית נמוכה

חנות קימעונאית פיסית כרוכה בעלויות רבות – שכירות, מיסי עירייה, תשלום משכורות לצוות העובדים וכיו"ב. לעומת זאת, עלות אחזקת אתר חנות יכולה להסתכם בסכומים נמוכים מאוד – שהבסיסיים שבהם הינם עלות שטח איחסון (השרת עליו יאוחסן תוכן החנות) ודומיין (הכתובת הייחודית של האתר – ה: www) שעלותם מסתכמת בכמה מאות שקלים בשנה בלבד. כמובן שחנות וירטואלית דורשת עלויות הקמה ותחזוקה שוטפת, אך גם הן נמוכות לאין שיעור מהעלויות המקבילות להן בעולם הקמעונאי האמיתי.

2. אתם רוצים לייצר לעצמכם הכנסה נוספת

נניח שאינכם מעוניינים לעזוב כרגע את המשרה הקבועה שלכם. יתרון נוסף של חנות וירטואלית הוא שהיא פועלת 24/7 ביממה וניתן לנהל אותה מכל מקום בעולם, כך שאתם יכולים להעלות מוצרים ולתחזק אותה בשעות שנוחות לכם. במקרה שגולשים נכנסים לבקר בה ב-2:00 בלילה – אתם, כבעלי החנות, בכלל לא צריכים להיות שם כשזה קורה! מדובר במקור הכנסה נוח בעל פוטנציאל עצום.

3. אתם רוצים להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם

אוקיי, אז כבר יש לכם עסק/חנות פיסיים, אבל מעגל הלקוחות שלכם מצומצם מכיוון שהוא תלוי מיקום. במקרה כזה, הודות לאתר חנות תוכלו לנכוח בכל מקום ולהגיע לכל אדם בארץ ובעולם. ואל תגידו לנו – אבל האתר שלנו יהיה בעברית – כי זו ממש לא בעיה היום להפוך כל אתר לדו-לשוני (או רב-לשוני…). ואתם יודעים מה, עם כל הכבוד לעולם הרחב, בישראל חיים כ- 8.7 מיליון תושבים לפי מחקר דמוגרפי מ-2017, וזהו נתון שאי אפשר להתעלם ממנו.

4. יש לכם כבר אתר תדמיתי

אתר תדמיתי זה דבר נפלא שמטרתו הפגנת נוכחות במרחב הוירטואלי, אולם אתר כזה לא מייצר לכם הכנסה באופן ישיר, אלא משמש כערוץ מידע כללי והוכחה לקיומכם. אפשר לשכלל את הנוכחות שלכם באינטרנט על ידי הקמת חנות וירטואלית לעסק שלכם. כך תהנו גם מנוכחות ברשת, וגם תוכלו למכור את המוצרים או השירותים שלכם דרך האתר. דרך אגב, אם יש לכם כבר אתר ואתם מרוצים ממנו, במקרים רבים ניתן יהיה להוסיף את החנות בתוך האתר הקיים.

5. אתם עוסקים בשיווק שותפים או בדרופשיפינג

שני ערוצי הכנסה דרך האינטרנט שתפסו תאוצה בשנים האחרונות הם שיווק שותפים ודרופשיפינג. בשתי האפשרויות אתם למעשה מתווכים – מפרסמים מוצר של מישהו אחר, ומרוויחים עמלה על כל מכירה שהתבצעה. הדרכים הפופולריות לקדם מוצר כזה הן באמצעות שימוש בפלטפורמות כגון: בלוגים, פורומים, שיווק ברשתות חברתיות או קידום ממומן בגוגל. אז כעת נשאלת השאלה: למה לקדם בכל פעם מוצר אחד בכל מיני פלטפורמות שונות כשאפשר לקדם אינספור מוצרים באתר חנות משלכם? נקודה למחשבה.

לסיכום

צריך להתחיל להפנים את מה שכל המחקרים בנושא התנהגות צרכנים בשנים האחרונות מוכיחים פעם אחר פעם – מסחר אלקטרוני הוא מגמה חזקה ועוצמתית שרק צומחת ומתפתחת ואין לה שום כוונה לעצור.

אתם יכולים בהחלטה פשוטה אחת לדאוג לכך שהעסק שלכם יתקיים תמיד במרחק נגיעה מאינספור לקוחות פוטנציאליים, במילים אחרות – במרחק נגיעת כפתור בפיסת הטכנולוגיה הממכרת הזו הנקראת "מכשיר סלולרי".