בדרך כלל בעלי עסקים שיש להם אתר, מגיעים בשלב כלשהו, מוקדם או מאוחר, למסקנה שהם מעוניינים בשדרוג אתר.
לעיתים זה מפני שהוא מאוד ישן וכבר לא נותן מענה לצרכיהם.
למשל, אתר חנות שלא מאפשר סליקה באתר.
כלומר, האתר רק מציג קטלוג מוצרים אך לא ניתן לרכוש אותם אונליין.
או אתר תדמיתי של עסק שאין בו אפשרות של עריכת תוכן.
הוא מציג מידע ישן ולא עדכני על העסק, שירותיו או צוות העובדים.
לעיתים זה קורה כאשר בעלי האתר דווקא מרוצים ממנו, אבל מעוניינים בחידוש הניראות שלו.
אולי הם רוצים להוסיף לו יכולות שעדיין לא קיימות בו.
פעמים רבות, בעלי אתר יחפצו בשדרוג משום שבאתר שלהם קיימים באגים שמקשים על הגלישה בו.
או שבאתר ישנן כל מיני תקלות שמובילות לדפי שגיאה, או שהאתר איטי ועולה מאוד לאט. ועוד ועוד.
למעשה, ישנן סיבות רבות שמעלות בבעלי אתר את הצורך בשדרוג.
לפי איך שאנחנו רואות את זה, צריך לגשת לעניין שדרוג אתר לפי מידת דחיפות ובהתאם לתקציב.
ישנם 3 סוגי אתרים מרכזיים בהקשר של שדרוג אתר:
-
אתרים ישנים מאוד
מדובר באתרים בני כמה שנים טובות ויותר.
אפשר לזהות אותם בקלות לפי העיצוב אתר הלא עדכני שלהם.
רבים מהם יסומנו בשורת הדומיין כאתר לא מאובטח. רובם ככולם אינם רספונסיביים.
וברוב המקרים הם גם סטאטיים, כלומר, שבעלי אתרים אלו לא מעדכנים אותם ולא מעלים תוכן חדש.
אתרים כאלו הם אתרים שגוגל מתנגד להם נחרצות ועל כן גם מעניש אותם בדרכים שונות, כ
גון: הודעות אזהרה בכניסה לאתר, הוא דוחק אותם לדפים אחרונים במנוע החיפוש שלו ולעיתים אף לא מציג אותם כלל וכו'.
הטיפול באתרים כאלו הוא פיתוח מחדש בלבד.
יש לבנות לעסק אתר חדש ולהתאימו לפרקטיקות המקובלות היום.
מבחינת גוגל יש להקימו בהתאמה לכל הקשור לאבטחת אתר.
גוגל מקפיד גם על התאמה לגדלי מסך שונים והתאמת האתר לSEO (קידום אורגני בגוגל).
מבחינת ניראות אתר, יש לתת לו מראה ומבנה עם הקפדה יתרה על חוויית משתמש וממשק משתמש עכשווים ותקפים.
וכן, מבחינת הקמתו על פלטפורמה שמאפשרת לבעל האתר ניהול תוכן בצורה עצמאית ומנתקת אותו מהתלות בבעלי מקצוע ומתכנתים.
אלו על קצה המזלג חלק מהסיבות להקמתו של אתר חדש במקום אתר ישן.
מידת הדחיפות – גבוהה מאוד. אתר ישן הוא אתר בתפקוד נמוך ואינו יכול למלא נאמנה את תפקידו.
תקציב – גבוה. עלות הקמת אתר חדש היא הגבוהה ביותר מבין כל האפשרויות לשדרוג אתר.
אם לעסק שלכם אין כעת תקציב לכך, מומלץ לגייס תקציב או לחכות עד שיהיה תקציב לבניית אתר חדש.
אין טעם בעריכת תיקונים באתר ישן כל כך. לעיתים זה אף בלתי אפשרי.
זו הוצאה מיותרת וחבל על הכסף שלכם.
2. אתרים עם ותק בינוני
מדובר באתרים בני יותר משנה. העיצוב שלהם מעודכן יחסית, הם בדרך כלל מאובטחים ורספונסיביים.
הם פעמים רבות מותאמים ומכוונים SEO, וכן דינאמיים – כלומר בעלי האתר מתחזקים אותו בדרך כלל ומעלים תוכן חדש בתדירות סבירה.
הטיפול הנדרש באתרים אלו הוא בדר"כ תיקוני ניראות, מתיחת פנים לדף הבית, תיקוני באגים ותקלות באתר, אופטימיזציות והתאמות ל- SEO לפי הצורך.
מידת הדחיפות – משתנה. מתיחת פנים לדף הבית יכולה לרענן את האתר ולהפכו לעדכני יותר, אבל היא לא הכרחית כמו טיפול מיידי בתקלות גלישה באתר.
תקציב – משתנה. תיקונים קלים של באגים באתר יכולים להסתכם בשעות פיתוח בודדות.
מאידך, מתיחת פנים לדף בית כרוכה בשעות מעצב ושעות מפתח ומדובר כבר בתקציב קצת יותר גדול. אנחנו בוחנות כל מקרה לגופו.
ההמלצה היא לטפל במיידי בכל דבר שפוגע בחוויית הגלישה של הלקוחות שלכם, או בדירוג שלכם בגוגל.
כל השאר יכול לחכות.
3. אתרים חדשים
מדובר באתרים בני פחות משנה. אתרים כאלו אמורים לענות על כל דרישות העיצוב, האבטחה והקידום.
על פי רוב, טיפולים שנדרשים באתר חדש הם פיתוחים מיוחדים שבעלי האתר מעוניינים בהם ולא קיימים באתר הקיים.
שיפורי ניראות (עיצוב באנרים, אייקונים, הטמעת סרטונים וכיו"ב), תיקוני באגים ותקלות באתר, אופטימיזציות והתאמות ל- SEO לפי הצורך.
מידת הדחיפות – משתנה. העלאת באנרים חדשים זה דבר רצוי אך לא הכרחי.
לעומת זאת, איטיות גלישה באתר זה דבר הדורש טיפול מיידי. כנ"ל לגבי אתר שאינו מותאם למובייל.
תקציב – משתנה. תלוי בצורך של בעלי האתר.
אם מדובר בפיתוח מיוחד העלות תהיה גבוהה יותר מאשר אם מדובר בצורך שיש תוסף שנותן עליו מענה, לדוגמא.
או לחלופין, עיצוב באנר לרגל מבצע לחג יהיה כרוך בעלות נמוכה לעומת הפקת סרטון שיווקי מונפש לעסק.
לכל משימה ודרישה של העסק עלויות משלהן.
כמו שאמרנו, הדברים הדחופים הם אלה שפוגעים בגולשים או שמרגיזים את גוגל.
שדרוג אתר – סיכום:
הגולשים שלכם (וגוגל) דורשים שהאתר שלכם יהיה נעים ונוח לשימוש, שיהיה מעודכן, מתוחזק, מאובטח ומהיר-תגובה.
אם אין זה כך, סימן שאתם מאבדים לקוחות פוטנציאליים, גם אם אינכם מודעים לכך.
פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך:
יש לכם אתר ואתם חפצים בחוות דעת מקצועית לגבי הצורך בשדרוג האתר שלכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ חינם.
האתר שלכם צריך בוודאות שדרוג ואתם מעוניינים בהצעת מחיר? נשמח גם כן לשמוע מכם ((:
רוצים קודם כל לדעת עלינו יותר?