קומץ שׂרעפים על שיווק שותפים

או במילים אחרות: כמה מחשבות על אפיליאייט מרקטינג ((:

כדאי להתחיל בהבנת המושג – שיווק שותפים הוא בעצם טקטיקה פופולרית לקידום מכירות של מוצר שאיננו שלכם בתמורה לעמלה.

כיום לכל אתר קניות שמכבד את עצמו יש תכנית לשיווק שותפים, וניתן להצטרף אליה ולהתחיל להרוויח כסף.

שלבי העבודה בשיווק שותפים זהים כמעט בכל האתרים ויוקדש להם פוסט נפרד.

בבסיסו, התחום הזה מצוין למי שרוצה עסק עצמאי שאינו דורש השקעה גדולה, שכן הוא אינו מצריך אף פעולה של ייצור, החזקת מלאי או אפילו שילוח – מכיוון שאת כל אלה עושה האתר שמפעיל את תכנית השותפים.

למשל, אם הצטרפתם לתכנית השותפים של אמזון, כדי שגולש יוכל לרכוש אוזניות דרך לינק שפרסמתם בבלוג המוסיקה שלכם, ואתם תוכלו לקבל עמלה מהמכירה וכך להצדיק את קיומה המוצלח של תכנית השותפים של אמזון, אמזון יצטרך לדאוג לכל שאר האלמנטים הדרושים לשם ביצוע מכירה שכזאת: לעמוד בקשר עם יצרני אוזניות, לפרסם את המוצר באתר, לאחסן מלאי של אוזניות כאלה, ולדאוג לשילוח האוזניות ליעדן. לא רק זאת, אלא שהם גם אלו שיספקו שירות לקוחות ואחריות על המוצר.

הבעיה הרווחת בשיווק שותפים היא הבאז המטעה של 'הדרך הקלה להתעשרות מהירה' שנוצר סביב תחום זה. וזה כלל וכלל לא נכון.

חשוב להבין שככל מקצוע, גם אפיליאייט מרקטינג דורש הבנה ולמידה של התחום ואיך דברים באמת מתנהלים בו- מה כדאי, מה לא כדאי ומה מומלץ לעשות, ובקצרה: יש ללמוד לעומק את רזי המקצוע.

רווח כספי באמצעות שיווק שותפים הוא אפשרי בהחלט, אולם הוא מבוסס על מחקר, עבודה קשה ומעורבות תמידית עם עולם התוכן והטרנדים החמים של התחום.

השאלה איננה באמת אם שיווק שותפים היא אופציה להכנסה ברת קיימא או לא, אלא האם אתם מתאימים למה שהתחום הזה דורש מכם, והאם שיווק שותפים מתאים למטרותיכם הפיננסיות.

לסיכום: שיווק שותפים הוא עסק הדורש מעבר להשקעה כספית מסוימת, גם מוטיבציה, ידע רב ומיקוד. גשו לזה ברצינות כפי שניגשים לעסק חדש, ואם יש לכם תוכנית עסקית מספיק טובה, אתם תראו בסופו של דבר תוצאות.

בניית אתר לשיווק שותפים הפך בשנים האחרונות לאחת ההתמחויות החזקות שלנו – מוזמנים להציץ בתיק העבודות שלנו ולראות דוגמאות מעולות לאתרים כאלה.