עיצוב אתר – נחוץ או מיותר? אין בכלל שאלה.

אם למישהו בסביבתכם יש ספק לגבי החשיבות העצומה של עיצוב אתר, תשאלו אותו אם הוא זוכר איך נראו אתרי האינטרנט הגדולים בשנים הראשונות לקיומם. הלא מדובר באסונות עיצוביים כלל עולמיים שאין הדעת סובלת. (צירפנו לפוסט כמה דוגמאות קשות לצפייה).

אם היינו מפנות היום את השאלה הזו למעצב היפוטתי כלשהו שבדיוק חצה את רף גיל הארבעים הוא היה, ככל הנראה, מעווה את פרצופו בסלידה ומבלי להרים אלינו את עיניו הנעוצות במסך הסלולר שלו, משיב בקול רפה "מה לעשות, זה מה שהיה נהוג בזמנו" תוך שהוא ממולל בזקנו ההיפסטרי המאפיר.

 

נכון, הוא צודק, זמן רב מדי היה האינטרנט מרחב טקסטואלי ברובו. למעשה, הוא דמה יותר לעיתון דיגיטלי מאשר למה שהוא כיום – מרחב וירטואלי ססגוני וחסר גבולות.

 

במרוצת השנים בני האדם שמו לב כי אתרי אינטרנט והעולם המקוון בכללותו הופכים לחלק אינטגרלי מחיי היומיום שלהם. הם הבינו יותר ויותר עד כמה חשובה הנדסת האנוש במרחב האינטרנטי. מכאן, הם הגיעו למסקנה שכדאי להפוך את ניראות האתרים לידידותית למשתמש. מה הכוונה ידידותית? נעימה לעין ומובנת ככל האפשר למשתמש הקצה – שגם הוא, על פי רוב, בנאדם.

 

עיצוב אתר, UI, UX וכאלה

בדיוק למטרה זו צמחו ונוסחו רק בשנים האחרונות שני תתי-תחומים מתוך מקצועות האינטרנט. תחומים אלו מרכזים בתוכם את הידע הנדרש למשימה זו. "עיצוב חוויית משתמש" (בלעז: User Experience או בקיצור UX) ו"עיצוב ממשק משתמש" (בלעז: User Interface או בקיצור UI). למרבה האירוניה, תפקידם של בעלי הכינויים הלא כה קליטים הללו, הינו להפוך את אתר האינטרנט שלכם להכי קליט שאפשר.

מאחר ותעשיית האינטרנט הינה, ללא עוררין, שחקנית מרכזית בקידום עסק או שיווק מוצר, אתר אינטרנט הפך מטעמים רבים ושונים למרכיב הכרחי הדורש השקעה. מחקרים מראים שפרק הזמן הנדרש לגולשים להחליט אם בכוונתם להישאר באתר שלכם או להמשיך למקום אחר – הוא בין 4-6 שניות בלבד!​ לכן, אתר שנעים לבקר בו יכול לשמר לקוחות קיימים ולמשוך אליו לקוחות חדשים. ידוע לכל, שבכל מבקר ובכל אתר גלום פוטנציאל רווח כלשהו.

 

עיצוב אתר - אתר עכשווי מוכיח רלוונטיות

מדי שנה מופיעות מגמות חדשות בתעשיית עיצוב האתרים, המגמות הללו הן למעשה טרנדים ויזואליים הקובעים איך אתר עדכני צריך להיראות.
בכל שנה ישנן מגמות עיצוביות שהולכות ותופסות תאוצה, ומשפיעות מאוד על ניראות האתרים וגם על אופן התכנון שלהם.
שנת 2021 מאופיינת בכמה מגמות מרכזיות, בהן:
1. הדארק-מוד (Dark Mode) או בעברית: מצב כהה או מצב חשוך. לדוגמא, האתר שלנו מעוצב ברוח הדארק-מוד.
2. השימוש באנימציות, אייקונים מונפשים ומושן גרפיקס. קיצר, דברים שזזים על המסך.
3. מינימליזם וצורות גאומטריות – עיצוב אתר נקי המלווה בגרפיקה של עיגולים, מרובעים וצורות שלמות אחרות.
4. איורים ביד-חופשית ואיורי תלת מימד. שני אלו מאוד פופולריים בשנים האחרונות, כי הם מעניקים לאתר מראה ייחודי.

ועוד ועוד. האמת היא, שישנן מגמות עיצוביות רבות מאוד השנה. בלי נדר, נכתוב על הנושא בהרחבה בפוסט נפרד.
אם בא לכם לקרוא על המגמות העיצוביות לשנת 2021 קצת יותר בהרחבה כנסו לפוסט הזה (באנגלית).

לסיכומו של דבר, עסקים שדואגים שהאתר שלהם מיישם את הסגנונות והטכניקות העדכניות ביותר בעיצוב אתרים, פשוט מוכיחים רלוונטיות ועדכניות. (סתם דוגמא מיני רבות – האתר של נייק, למשל, משתנה ומתעדכן ברמה יומיומית).
אתר מעודכן מהווה יתרון משמעותי גם במונחים של שיווק וקידום האתר (בלעז:
SEO). כך שזו בסך הכול עוד סיבה טובה בשבילכם שתעדכנו מחדש את האתר שלכם, או שתבנו אתר חדש ועדכני.

השתכנעתם? לחצו כעת על כפתור הכוס קפה המקפץ. נו, אפילו סתם כדי להגיד שלום.

פייסבוק - אז ועכשיו

יוטיוב - אז ועכשיו

אמזון - אז ועכשיו

איביי - אז ועכשיו