עיצוב אתר – נחוץ או מיותר?

מישהו זוכר איך נראו אתרי האינטרנט הגדולים בשנים הראשונות לקיומם? יש להודות באמת, מדובר באסונות עיצוביים כלל עולמיים שאין הדעת סובלת. (צירפנו לפוסט כמה דוגמאות קשות לצפייה)

אם היינו מפנות היום את שאלתנו למעצב היפוטתי כלשהו שבדיוק חצה את רף גיל הארבעים, הוא ככל הנראה היה מעווה את פרצופו בסלידה ומבלי להרים אלינו את עיניו הנעוצות במסך הסלולר שלו, משיב בקול רפה "מה לעשות, זה מה שהיה נהוג בזמנו" תוך שהוא ממולל בזקנו ההיפסטרי המאפיר.

נכון, הוא צודק, זמן רב מדי היה האינטרנט מרחב טקסטואלי ברובו, ודמה יותר לעיתון דיגיטלי מאשר למה שהוא כיום – מרחב וירטואלי ססגוני וחסר גבולות.

ככל שבני האדם שמו לב במרוצת השנים כי אתרי אינטרנט והעולם המקוון בכללותו הופכים לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלהם, אבל ממש ממש בלתי נפרד, הם הבינו יותר ויותר עד כמה חשובה הנדסת האנוש במרחב האינטרנטי, והגיעו למסקנה שכדאי להפוך את ניראות האתרים לדבר נגיש, נעים לעין ומובן ככל האפשר למשתמש הקצה – שגם הוא, על פי רוב, בנאדם.

בדיוק למטרה זו צמחו ונוסחו רק בשנים האחרונות שני תתי-תחומים מתוך מקצועות האינטרנט, המרכזים בתוכם את הידע הנדרש למשימה זו: "עיצוב חוויית משתמש" (בלעז: User Experience או בקיצור UX) ו"עיצוב ממשק משתמש" (בלעז: User Interface או בקיצור UI). למרבה האירוניה, תפקידם של בעלי הכינויים הלא כה קליטים הללו, הינו להפוך את אתר האינטרנט שלכם להכי קליט שאפשר.

מאחר ותעשיית האינטרנט הפכה לגורם חשוב בקידום עסק או שיווק מוצר, אתר אינטרנט הפך מטעמים רבים ושונים להיות מרכיב הכרחי הדורש השקעה. מחקרים מראים שפרק הזמן הנדרש לגולשים להחליט אם בכוונתם להישאר באתר שלכם או להמשיך למקום אחר – הוא בין 4-6 שניות בלבד!​ לכן, אתר שנעים לבקר בו יכול לשמח לקוחות קיימים ולמשוך אליו לקוחות חדשים שייהנו לעלעל בין דפי התוכן ולבסוף אף ייצרו עמכם קשר ובתקווה יהפכו לחלק ממעגל הלקוחות שלכם. ולמען הסר ספק, בכל מבקר ובכל אתר גלום פוטנציאל רווח כלשהו.

מדי שנה מופיעות מגמות חדשות בתעשיית עיצוב האתרים, המגמות הללו הן למעשה טרנדים ויזואליים הקובעים איך אתר עדכני צריך להיראות. שפת העיצוב אשר רווחת מאוד בשנים האחרונות נקראת "עיצוב שטוח" (בלעז: flat Design), ואופייה עומד בניגוד גמור לעיצובים מיושנים ששאפו להידמות כמה שיותר לעולם המציאותי. תכונותיו של העיצוב השטוח על קצה המזלג הן צבעוניות מתפרצת, ריבוי שימוש באיורים ובאייקונים, פשטות, חוסר עומק והצללות והכל במטרה להיות מהנה וקליט למשתמש הקצה. בנוסף לעיצוב השטוח, ישנן מגמות עיצוביות שהולכות ותופסות תאוצה- השימוש באנימציות ומושן גרפיקס, עיצובים בתלת מימד ועוד.

יישום הסגנונות והטכניקות העדכניות ביותר בעיצוב אתרים מאפשר לעסקים להוכיח רלוונטיות ויכול להוות יתרון גם במונחים של שיווק וקידום האתר (בלעז: SEO). כך שזו בסך הכול עוד סיבה טובה לעדכן מחדש את האתר שלכם, או לבנות אתר חדש ועדכני.

השתכנעתם? לחצו כעת על כפתור הצור קשר. נו, אפילו סתם כדי להגיד שלום.

אתר גוגל - אז ועכשיו

אתר יוטיוב - אז ועכשיו

אתר אמזון - אז ועכשיו

אתר איביי - אז ועכשיו