עיצוב אתר אינטרנט זה משהו שתמיד מדגדג לנו באצבעות לחקור אודותיו, להתנסות בו ולכתוב עליו.
במיוחד בתחילתה של כל שנה, כשברחבי העולם מגזינים ואתרי עיצוב ברי-סמכא, מפרסמים מאמרים רחבי יריעה בנושא זה.
במאמרים אלו הם מכריזים על המגמות הצפויות בעיצוב אתרים.
ובכל שנה מחדש מתעוררת התהייה המתבקשת – האם הם צפו נכונה את הטרנדים או גרמו להם? אבל זו רק אנקדוטה שולית.
אתר הוא ליבת הנוכחות המקוונת של כל עסק ומותג, לכן חשוב לנו לעצב אותו נכון.
עיצוב נכון, לתפיסתנו, לוקח בחשבון שלושה פרמטרים עיקריים:
מבטיח חווית משתמש טובה לקהל הגולשים, תואם טכנולוגית ועיצובית לאתרים בתחומו ונראה עכשווי ורענן.
וכעת לאחר ששטחנו את טענותינו…
הבה נסקור את 5 המגמות הבולטות בעיצוב אתרים 2023!
1. דמויות מאויירות והנפשות Cartoon Illustrations & Animations
(צילום מסך מאתר: https://meowdesign.us/)
איורים והנפשות הם לא דבר חדש בעיצוב אתרים. אולם, כיום מעצבים שואפים ליצור אתרים שמתחברים לאנשים ברמה אישית יותר.
איורים וקריקטורות זכו לפופולריות בגלל שהם נותנים אינפוט אנושי, מוסיפים אופנתיות ועכשוויות לאתר, והם מעניינים לגלישה ומשקפים רוח צעירה וקלילה.
2. עיצוב תלת-מימדי 3D Design
(צילום מסך מאתר: https://chirpley.ai/)
גם השנה, אחת ממטרות עיצוב האתר היא ליצור חוויה סוחפת עבור המבקרים.
לכן, סגנון התלת מימד תופס תאוצה מטורפת.
לסגנון זה יש קווי דימיון ל"קוואי" היפני, תרבות ה"חמוד" המתמקדת בגישה ילדותית ומתוקה.
תלת-מימד הוא גם סגנון שמעניין להתבונן בו ויכול לגרום למבקרים להישאר זמן רב יותר באתר.
3. רטרו ונוסטלגיה Retro & Nostalgia
(צילום מסך מאתר: https://www.thelovedupco.com/)
טוב, הרטרו הרי תמיד באופנה, לא?
המגמה הזו מפנה עורף לעיצוב העכשווי, הנקי והמסוגנן ושואפת להכניס אווירה נוסטלגית, צבעונית ומנחמת.
גישה זו מבקשת להאט את הקצב ולתת תחושה אנלוגית יותר. זאת ע"י שימוש בטקסטורות, תמונות מפולטרות וצבעי פסטל או צבעוניות מוגזמת, בניגוד לעיצוב הממוחשב הנקי הנהוג כיום.
השנה ניתן לראות בעיצוב אתרים יותר קולאז'ים, פיקסלים, צבעים חזקים, ממשק משתמש דמוי MS-DOS והשפעות של משחקי ארקייד ישנים.
4. גרידים וצורות גאומטריות Geometric Grids & Shapes
(צילום מסך מאתר: https://www.hgmlegal.com/)
גריד (בעברית, סריג) הוא רשת פיקסלים שלפיה מסדרים את האלמנטים על המסך.
גרידים גיאומטריים צוברים פופולריות השנה כאמצעי למבנה אתר בעל מראה מסודר, נקי ונועז.
הגריד הוא מרכיב השמור בדרך כלל לעבודה מאחורי הקלעים.
בסגנון עיצובי זה, חושפים אותו לגולש ומציגים לראווה את חלוקת המסך ואבני הבניין שלו.
5. אולטרה מינימליזם Ultra-Minimalism
(צילום מסך מאתר: https://www.apple.com/iphone/)
מינימליזם היא גישת עיצוב פופולרית המיושמת בשדה העיצוב בכללותו ובעיצוב אתרים בפרט.
היא מפשטת את הממשק ונפטרת מאלמנטים מיותרים. פחות זה יותר.
יש לזה לא מעט יתרונות.
אתר מינימליסטי הוא בדר"כ ידידותי יותר למשתמש, מגיב ונטען מהר יותר,
הניווט בו אינטואיטיבי ומאפשר למשתמשים להתרכז טוב יותר בתוכן של האתר, כלומר, במוצרים/שירותים שהאתר מציע.
פחות מילים, צבעים יותר מרגיעים, דימויים חזקים.
קריאות פשוטות וברורות לפעולה. במקום אתרים מוגזמים, סוחפים שעלולים ליצור בלבול וחוסר מיקוד,
הכיוון הוא אתרים נעימים ועדינים לגלישה וממשקים פשוטים, אינפורמטיביים ומינימליים.
חשוב לנו לציין, שמעבר לעיצוב up to date, צריך לתכנן בנוסף את כל שלב פיתוח האתר ובניית האתר שלכם.
פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך:
עיצוב אתר אינטרנט – לסיכום:
עיצוב אתר אינטרנט, בסופו של דבר, צריך להתאים לעסק שלכם ולגולשים שלכם.
אך לא יזיק לו לתאום גם את רוח התקופה.
יש הטוענים שמרבית המגמות בעיצוב אתרים בעידן הפוסט-קורונה מושפעות ישירות מההשפעה השלילית שהיתה לוירוס על חיינו.
אנשים מכל מגזרים והגילאים למדו והתרגלו לעשות שופינג מהספה, ורכישות אונליין תפסו תאוצה חסרת תקדים.
אם ננסה לסכם את רוח המגמות, ההמלצה היא אתרים שגורמים לאווירה נעימה ומרגיעה, אתרים מגניבים שמסיחים את הדעת או אתרים שמשובבים את הנפש ומשמחים.
תוכלו לקרוא עוד על בניית אתרים במאמר הבא שלו: בניית אתרים בוורדפרס לעסקים.
מעוניינים בעיצוב אתר אינטרנט? רוצים איור/גיף/סרטון מונפש לאתר קיים?