מה כדאי למכור באינטרנט בעידן החדש?

הכותב:
אייל דניאל 
מומחה SEO, סוחר ותיק באינטרנט,
מרצה בתחום מסחר אלקטרוני במכללת ג'ון ברייס
Head Hunter ופעיל חברתי בנושאי השמה בהייטק

הכותב:
אייל דניאל 
מומחה SEO, סוחר ותיק באינטרנט,
מרצה בתחום מסחר אלקטרוני במכללת ג'ון ברייס, Head Hunter ופעיל חברתי בנושאי השמה בהייטק

מתחילת המשבר העולמי וכשהעולם נכנס להסגר, קרו כמה דברים מעניינים בעולם המסחר באינטרנט. היום התובנות יוצאות החוצה ואפשר וכדאי להשתמש בהם הלאה ליצירת ענפי מכירה חדשים אשר יהיו חזקים מאוד בשנים הקרובות ורק ישודרגו.

כסוחר באינטרנט ותיק ואיש SEO אני עושה כל הזמן מחקרים על מגמות חדשות אשר עוזרים לי להחליט מה כדאי למכור. הנתונים שיש במאמר זה הגיעו מכלים שחוקרים מגמות באינטרנט לצד ראיה רחבה וניסיון אישי מעולם הריטייל וקשר לתעשיות מוצרי צריכה, וניסיון של שנים בתחום לצד עשרות אלפי פריטים אשר מכרתי באינטרנט.

אז להלן התובנות וההמלצות שלי:

חלקנו נשלח לעבוד מהבית, וחלק גדול גם נשלח ללא עבודה, כולנו נמצאים בבית המון זמן יותר מהרגיל וזה גרם להמון אנשים שהיו רגילים לפעילות חיצונית בין אם ספורט בחוץ או תזוזה במקומות העבודה, לא לזוז כך כל מהכיסא. במילים אחרות…המון אנשים שנמצאים בבית קרובים יותר למקרר, מחקרים כבר מראים שאחוזי ההשמנה הכלליים בעולם במגמת עליה. מה התחילו לעשות אנשים שנמצאו במצב כזה? לאבזר את הבית במוצרי כושר ביתיים, אופני כושר, משקולות, ועוד המון מוצרים שאיתם אפשר להתאמן בבית בקלות מבלי לצאת החוצה. אבל איפה משיגים אותם? החנויות היו סגורות הרבה זמן, וברגע שהם נפתחו לקהל הרחב הם התרוקנו מאביזרים ואנשים קנו את כל הבא ליד. חלק מהמהפכה החדשה הכריח אותנו לרכוש ביותר קלות באינטרנט ונהיינו מומחים במוצרים מסוג זה. מפעלים בעיקר בסין חזרו לעבוד והמשיכו בייצור מוצרים אלה והם עדיין מחפשים שותפי מכירה כדי שיעשו למוצרים שלהם דרופשיפינג למאות אלפי אנשים שממשיכים לעבוד מהבית או שהם בהסגר, או שמחכים לעבור את "הגל השני" הידוע לשמצה ברחבי העולם. כמו כן בגלל שעברנו להיות אזרחים טכנולוגיים ויש האצה בפיתוחי מערכות ללא מגע יד אדם יותר מכל תקופה אחרת – אז לדוגמא מוצרים כגון שעונים חכמים עם יכולת לשלם דרך השעון תופסים תאוצה גבוהה ביותר. לא נעשה כאן פרסום לחברות אבל יש כמויות גדולות ותחרות יפה מאוד ביניהם וגם הם נותנים אפשרויות של דרופשיפינג לכל העולם.

אז אנחנו בבית יותר מהרגיל, וחלק מהאנשים שעובדים בחוץ לפעמים גם עובדים מהבית. הרפואה שלנו עברה תהליך דיגיטלי שבה אנחנו זוכים לדבר עם הרופאים שלנו בשיחת זום ללא כל צורך להתייצב פיסית במרפאה. קופות החולים שהשתמשו בפקסים, קפצו בין לילה למהפכה סופר טכנולוגית והפתיעו את כולם בחיסכון של בירוקרטיה. נכון, אין תחליף לבדיקה מקיפה על ידי רופאים שמרגישים אותנו בקליניקה שלהם, אבל אל תשכחו שגם הם חשופים להידבקות של הנגיף הארור והביקור שלנו אצלהם במרפאה יכול להפוך לביקור והידבקות שלנו או שלהם. אז מה עושים? יש המון מוצרי מדיקל ביתיים שכבר היו קיימים בעבר שיכולים לתת לנו פתרון מיידי באבחון הבעיה שיש לנו כביכול, קחו לדומגא מכשיר ביתי למדידת לחץ דם, עשו עליו מחקר ותגלו שהמכירות של הביטוי (לא נכנס כאן למותג כזה או אחר) עלו מתחילת פברואר ברמות מטורפות של מאות אחוזים! באיביי היה בתקופה מסויימת אפילו חוסר. מכשירים הבודקים רמת סוכר בגוף, משאפים של חמצן, אביזרים נלווים, מכוני קוסמטיקה נסגרו ולא היה היכן להגיע ולהסיר שיער בלייזר – המון מוצרים מסוג זה ומוצרים של איפור ביתי, אפילו מכונת תספורת זולה לגברים, עדיין חזקים והם יעלו בזמן הקרוב. אנחנו רוצים לעשות את זה בבית, אנחנו מוכרחים בעל כורחנו לבצע תהליכים ללא מגע יד אדם.

והתובנה המעניינת ביותר מגיעה מתחום שלא הייתם חושבים עליו בכלל, לא בגלל שאתם לא מכירים, אלא בגלל שמדינת ישראל לא כל כך מעודדת את הנושא לצערי ואין לכך מודעות גבוהה כמו שהיינו רוצים.

אז אנחנו יותר בבית, אנחנו יותר שעות על המחשב, מפעילים יותר מזגן ועוד מוצרי חשמל שאנחנו רגילים להפעיל אותם בעבודה = צריכת האנרגיה שלנו עולה בטירוף וחשבונות החשמל מרקיעי שחקים. איך חוסכים? בכל העולם עוברים בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים לאנרגיה סולארית. פאנלים לגג, לוחות פיקוד לבית, פנסים, אביזרים להרכבה עצמית ועוד המון מוצרים איכותיים שניתן איתם לייצר חשמל ביתי ולחסוך המון כסך לטווח הארוך. יש המון יצרנים בעולם ולא רק בסין שמייצרים אותם ומי שעוסק באיקומרס חייב היום יותר מתמיד להתמקד במוצרים אלה.

ולסיום, אביזרי מין/סקס. תנו לדמיון שלכם להתפרע ולראות את עצמכם שוחים בבריכה של דולרים עם כמויות של מוצרים שישפרו למיליוני זוגות את החיים בעידן החדש ברגע שתתחילו למכור ולמתג את החנות שלכם כך.