מה זה שיווק שותפים? מה זה אפיליאייט מרקטינג?

מה זה שיווק שותפים, אתם שואלים?

שיווק שותפים או בלועזית: אפיליאייט מרקטינג. זוהי בעצם פרקטיקה פופולרית לקידום מכירות של מוצר שאיננו שלכם בתמורה לעמלה. 

כיום לכל אתר קניות שמכבד את עצמו יש תכנית שותפים, וניתן להצטרף אליה ולהתחיל להרוויח כסף.

שלבי העבודה בשיווק שותפים זהים כמעט בכל האתרים והוקדש להם פוסט נפרד.

בבסיסו, התחום הזה מצוין למי שרוצה עסק עצמאי שאינו דורש השקעה גדולה. הוא אינו מצריך אף פעולה של ייצור, החזקת מלאי או אפילו שילוח. מכיוון שאת כל אלה עושה האתר שמפעיל את תכנית השותפים.

למשל, נניח שהצטרפתם לתכנית השותפים של אמזון. כדי שגולש יוכל לרכוש אוזניות דרך לינק שפרסמתם בבלוג המוסיקה שלכם, ואתם תוכלו לקבל עמלה מהמכירה, וכך להצדיק את קיומה המוצלח של תכנית השותפים של אמזון, אתר אמזון יצטרך לדאוג לכל שאר האלמנטים הדרושים לשם ביצוע מכירה שכזאת. משמע: לעמוד בקשר עם יצרני אוזניות ולפרסם את המוצר באתר. לאחסן מלאי של אוזניות כאלה ולדאוג לשילוח האוזניות ליעדן. לא רק זאת, אלא שהם גם אלו שיספקו שירות לקוחות ואחריות על המוצר.

הבעיה הרווחת בתחום היא דווקא הבאז המטעה של 'הדרך הקלה להתעשרות מהירה' שנוצר סביב תחום זה. זה כלל וכלל לא נכון.

חשוב להבין שככל מקצוע, גם אפיליאייט מרקטינג דורש הבנה ולמידה של התחום.  צריך ללמוד איך דברים באמת מתנהלים בו. מה כדאי, מה לא כדאי ומה מומלץ לעשות. ובקצרה: יש ללמוד לעומק את רזי המקצוע.

באמת מרוויחים כסף בשיווק שותפים?

רווח כספי באמצעות אפיליאייט מרקטינג הוא אפשרי בהחלט, אולם הוא מבוסס על מחקר, עבודה קשה ומעורבות תמידית עם עולם התוכן והטרנדים החמים של התחום.

השאלה איננה באמת אם אפיליאייט מרקטינג היא אופציה להכנסה ברת קיימא או לא, אלא האם אתם מתאימים למה שהתחום הזה דורש מכם, והאם הוא מתאים למטרותיכם הפיננסיות.

 

לסיכום

שיווק שותפים הוא עסק הדורש מעבר להשקעה כספית מסוימת, גם מוטיבציה, ידע רב ומיקוד. גשו לזה ברצינות כפי שניגשים לעסק חדש, ואם יש לכם תוכנית עסקית מספיק טובה, אתם תראו בסופו של דבר תוצאות.

בניית אתר לשיווק שותפים הפך בשנים האחרונות לאחת ההתמחויות החזקות שלנו. אתם מוזמנים להציץ בפורטפוליו שלנו ולראות דוגמאות מעולות לאתרים כאלה. במיוחד דיאנה זוהר.