חנות אינטרנטית ב-2021 – מאפייני קניות באינטרנט

אז ככה, הקורונה הפילה אסימונים לבעלי עסקים רבים. אם גם אתם רוצים להקים חנות אינטרנטית בהשראת התקופה, ודאי שמתם לב שהקורונה לא רק שלא פגעה בתחום של השופינג אונליין, אלא, אף גרמה לשגשוגו.
כל זאת בזכות העובדה שעולם האיקומרס (קרי: קניות באינטרנט) תפס תאוצה מבהילה הודות לסגרים ולקורונה. עסקים מצאו עצמם משקיעים יותר בערוצי המסחר האלקטרוני שלהם או פותחים חנויות אינטרנט בפעם הראשונה. זאת, במטרה לאפשר ללקוחותיהם להגיע אליהם בדרכים וירטואליות שונות ומגוונות.

הקורונה גם גרמה ליזמים עם ראש עסקי לחפש רעיונות להקמת חנות אינטרנטית משלהם.

מי שלא ידע עד 2020, גילה בזכות הקורונה כי למעשה אין שמחה כשמחה המתעוררת בלב אדם למראה שליח העומד על סף דלתו ואוחז בקופסא גדולה וממותגת.

ובגלל שידוע שסטטיסטיקות מוכיחות את רצינות הפוסט, נציין כי מחקרים מראים שהקניות באינטרנט צפויות להגיע למכירות מדהימות של מאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם עוד השנה.

מותגים ועסקים הבינו מהר שהאינטרנט יציל אותם מסגירה. שלא לדבר על האפשרות למנף מגבלות הקורונה לטובת הרחבת הפעילות העסקית שלהם.

הבה נסקור 5 מאפיינים בסיסיים ביותר לשנת 2021 בקניות מקוונות כדי שנוודא שאנחנו דואגים להיות על זה:


1. חנות אינטרנטית: מאופליין לאונליין

סגרי הקורונה אילצו עסקים רבים להעביר את עיקר פעילותם העסקית לאינטרנט. גם עסקי רחוב מקומיים, החל מחנויות בגדים וכלה בחנויות לממכר מזון, הבינו את נחיצות הדבר. עסק שאין לו מענה מקוון ללקוחותיו הופך ללא רלוונטי. מחקרים אף מראים כי 75% מכלל הקונים מבצעים רכישות אונליין. המגמה הזו תלך ותתרחב גם השנה. כעת השאלה המרכזית אינה האם בעלי עסקים צריכים חנות אינטרנטית. אלא מתי הם מתכוונים לפתוח אחת כזו במידה וטרם יישרו קו עם צו השעה.


2. אופטימיזציה ועדכנות

מכיוון שהשימוש באינטרנט רק הולך וגובר ככל שחולף הזמן, והנגישות אליו מתאפשרת ממגוון של אמצעים טכנולוגיים, מובן שהגולשים מיומנים מאוד ויודעים היטב איך אתרים עכשווים נראים ומתנהגים. הם קולטים בחושיהם, גם בלי יודעין, את המגמות המקובלות של התקופה. לדוגמא: אתר רספונסיבי אשר ניתן להיכנס אליו ממגוון של מכשירים וגדלי מסך, אמצעי ישיר המאפשר פניה לנציגי שירות לקוחות, ביצוע רכישה ישירה באתר מבלי הצורך להשאיר פרטים או להתקשר לחנות, משלוח מהיר מהיום להיום וכולי וכולי. מחקרים מראים כי 38% מהקונים יעזבו אתר אם הוא נראה לא מושך. תחושת הביטחון של הלקוח לבצע עסקה באתר מתערערת, מה שפוגע ישירות במחזור המכירות שלו.
חנות אינטרנטית נשארת רלוונטית אם היא מבצעת אחת לתקופה אופטימיזיה לאתר, מיישרת קו עם הטכנולוגיות העכשוויות ומעדכנת את הלוק שלה כדי להישאר עדכנית. כפתור "לחץ כאן למעבר לאתר הסלולרי", למשל? זה מה-זה 2010…


3. חנות אינטרנטית מותאמת אישית

חווית קנייה בהתאמה אישית היא כבר לא איזו תוספת נחמדה, אלא משהו שהקונים מצפים לו. מתן חוויית קנייה ייחודית לקונים מסייעת בבניית הקשר שבין המותג ללקוחותיו ומובילה לרכישות רבות יותר. דוגמאות לחוויית קניה מותאמת אישית: מוצרים מומלצים המותאמים להיסטוריית גלישה ורכישות קודמות, מועדון לקוחות וגם רשימת תפוצה, הצעות בלעדיות לחברי/ות האתר וכו'. למעשה, מחקרים מראים כי יש סיכוי גבוה ב -110% שלקוחות עם חווית קנייה מותאמת אישית יוסיפו פריטים נוספים לעגלת הקניות שלהם.


4. קניות אימפולסיביות דרך הסמארטפון

מחקרים מראים כי 67% מהמשתמשים מעלעלים בסמארטפונים שלהם בשעות הפנאי בחיפוש אחר מוצרים שהם שוקלים לרכוש. יותר מכך, בהינתן המחיר הנכון וההזדמנות המתאימה 77% מהקונים הללו יבצעו רכישות אימפולסיביות ולא מתוכננות.
קניות באמצעות הסלולר לעומת קניות פיזיות וקניות דרך המחשב צמחו צמיחה יוצאת מן הכלל. צופים כי בשנת 2021 מחצית מכלל רכישות האונליין ייתבצעו דרך הסמארטפון.
מתוך כלל הקונים בחנויות פיסיות, 65% משווים מחירים באינטרנט בזמן שהם קונים פיזית בחנות. זה עשוי להשפיע עליהם לרכוש לבסוף מחברה אחרת.
בעל חנות אינטרנטית שדואג ל-SEO משופר, מוודא שהמחירים בחנות מעודכנים ושקל למצוא אותה ברשת, נהנה ככה מחוג לקוחות חדשים.


5. AI, VR וצ'אטבוטים

זה כבר לא מדע בדיוני. אולם, אם בכל זאת אינכם מחובבי הז'אנר – דלגו על פסקה זו.
בינה מלאכותית, מציאות רבודה ורובוטים ייכנסו בשנת 2021 חזק יותר. הם יתווספו לכלל מערך הציפיות שיש לגולש הממוצע מהאתר שלכם. מה זה אומר? בין השאר, גולשים יצפו לתשובות מיידיות מצ'אטבוט 24/7, יצפו לאפשרות לבצע הדמיות לפריטי לבוש, למשל, ויצפו גם שהאתר יילמד בעצמו את הצרכים שלהם ויבין מה הם היו רוצים שהאתר יציג להם.
החשש הוא שגולשים יינטשו אתר שאינו מדבר את הדיבור של 2021. בדיוק כמו שגולשים נוטשים בהמוניהם אתר שנטען לאט.
אבל זו רק השערה שלנו, לא מצאנו מחקרים על זה. גם לא חיפשנו.

לסיכום:

רוצים למכור אונליין? תדאגו להיות אפ-טו-דייט. לא יודעים איך? דברו איתנו.