אתר רספונסיבי: המדריך המקיף של וובדיגיטל

מה זה אתר רספונסיבי? התאמה דינמית לגודל מסך

WebDigital | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים

אתר רספונסיבי זה אתר הבנוי בשיטת עיצוב-פיתוח דינמית שמטרתה לגרום לדפי האתר להופיע במיטבם על פני גדלי מסך וסוגי מכשירים שונים.
טרם עידן הטכנולוגיה הממוחשבת שאנו מצויים בו כיום, הגולשים היו מבצעים כניסות לאינטרנט רק דרך המחשב הביתי.
אולם כיום, הם נכנסים לאינטרנט דרך מחשב ביתי, לפטופ, טאבלט ובראש ובראשונה, דרך הסמארטפון.
סטטיסטיקות מגלות שיותר מ-60% מהגולשים מגיעים דרך הסלולרי, נכון לנובמבר 2022.

 

הנה תרשים של גרף כחול יורד המבטא את רמת השימוש של גולשים באינטרנט מהמחשב,
לעומת גרף ירוק עולה של משתמשים הגולשים מהסלולרי לאורך השנים פה בישראל:

 

גרף סטיסטי של גולשים בניית אתרים

 

העיצוב אתרים הרספונסיבים היא תכונה הכרחית גם ברמת חוויית המשתמש וגם ברמת הקידום בגוגל.

מאחר וגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, השאיפה היא לבנות אתרים החביבים עליו על מנת שיקודמו לדפים הראשונים.
ובכל אופן, לא להכעיסו כדי לא להיענש ולהיעלם ממנוע החיפוש שלו.

לגוגל יש רשימה ארוכה מאוד של כללים הקובעים את איכות האתר בעיניו, והיא מתעדכנת כל הזמן ומשתנה עם הזמן.

חלק מהכללים חשופים לציבור וידועים לנו ואת חלקם האחר גוגל שומר לעצמו.

כמה מן הכללים הללו נוגעים ישירות לחשיבות היות האתר רספונסיבי.

 

אתר רספונסיבי – 5 כללים שחשוב לדעת

    1. חובת התאמת אתר לגודל מסך

      בשנת 2015 גוגל הכריזה על חובת התאמת אתר לגודל מסך והחלה להגדיר את דירוג האתרים לפי מידת היותם ידידותיים לנייד.
      זאת תוך כדי הקפדה על גדלי טקסטים ותמונות מותאמים וקריאים.
      יש אפילו מאחורי הקלעים של גוגל מנוע חיפוש אחד למחשבים ומנוע חיפוש אחר לניידים.
      אתר שלא מותאם לנייד פשוט לא יופיע לגולש בגוגל בסמארטפון.

    2. מובייל פירסט

      בשנת 2018 הוציאה גוגל את עיקרון ה"מובייל פירסט" (קודם כל, הנייד) שמשמעו שמעתה והלאה היא תסרוק בראש ובראשונה את גרסת המובייל.
      רק אחר כך תפנה לסריקת שאר הגרסאות. מה הסאבטקסט?
      אתר שסריקת גרסת המובייל שלו לא תעלה יפה,
      הסריקה שלו תיפסק כבר בדף הבית והוא לא יופיע במנועי החיפוש של גוגל. אאוץ'.

    3. אתר רספונסיבי כחלק מחוויית משתמש טובה

      גוגל בשנים האחרונות העלתה על נס את חשיבותה העצומה של חוויית משתמש.
      גם לזה יש המון חוקים, ביניהם התאמה גמישה וטובה לגדלי מסך שונים,
      במיוחד לסמארטפונים, בכדי לאפשר לגולש חוויית גלישה חיובית.

    4. התאמה לסלולרי מזווית של קידום

      במהלך השנים האחרונות, הסמארטפון הפך לאחד מערוצי הפרסום והמכירות החשובים ביותר.
      המגמה הזו הלכה והתגברה עם פרוץ הקורונה ועלייתם של הבניית אתרי המכירות, והיא רק הולכת ומתחזקת.
      לכן, בעת מסע פרסומי ניתן לצפות לתנועה עצומה של מבקרים באתר אשר גולשים אליו דרך המכשיר הנייד.
      אם האתר או דף הנחיתה שלכם לא מותאמים למובייל, חבל על הכסף שאתם מוציאים על הקמפיין.
      אתר/דף נחיתה לא רספונסיבי גורם לנטישת גולשים אינסופית.

    5. נוחות שימוש לגולשים

      גוגל, גוגל, גוגל ופרסומות… מה לגבי הגולשים עצמם? לא מגיע להם ליהנות מהביקור באתר שלכם? בוודאי שכן.
      מחקרים רבים מוכיחים פעם אחר פעם שגולש שנהנה מחוויית ביקור חיובית באתר גם יבצע בו רכישה.
      ולהפך. חוויית ביקור שלילית תגרום לו לא לשוב יותר ובטח ובטח שלא לבצע רכישה.

 

אתר רספונסיבי – סיכום הדברים:

ישנה מגמת שימוש הולכת וגדלה בכמות המשתמשים והגולשים במכשירים סלולריים, טאבלטים, לפטופים.
זאת במקביל לירידת קרנו של המחשב הביתי כאפיק גלישה רלוונטי מרכזי.
בניית אתר רספונסיבי בימינו היא הכרחית. זוהי משימה חשובה שמוטב להפקיד בידי אנשי מקצוע.

או במקרה שלנו, נשות מקצוע מיומנות.
אנחנו בוובדיגיטל נשמח לספק לכם אתר דינמי ועכשווי, הבנוי במקצועיות ותוך מתן שירות יוצא מן הכלל.

צריכים אתר רספונסיבי? פנו אלינו כעת.

לשיחת ייעוץ ללא עלות

אהבת את הכתבה?
בא לך לשתף?
לחץ על אחד מהאייקונים לשיתוף מהיר :)

רוצים לשמוע עוד?

צרו קשר ונשמח מאד ללוות גם את הפרויקט שלכם להצלחה!

תבנית פוסט | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים

אולי יעניין אותך

הבלוג המקיף לבניית אתרים עסקיים: כל מה שצריך לדעת כדי להפוך את האתר שלך למכונת מכירות. גלה את הסודות שלנו

5 נקודות שכדאי לקחת בחשבון בבניית אתר לעסק | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים
דף נחיתה | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים
בניית אתר באינטרנט לעסק | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים
WebDigital | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים