אתר לעסק: איזה סוג אתר העסק שלי צריך?

כשמתכננים אתר לעסק הכול מתחיל בשאלה – מהי הפונקציה אותה בא האתר למלא? זו שאלה שאתם מוכרחים תשובה עליה לפני שאתם ניגשים לבניית האתר. וזה לא משנה אם אתם עסק קטן או חברת ענק, אם אתם מוכרים שירות, מוצר או שאתם בכלל עוסקים בשיווק שותפים.

איזו נוכחות ברשת תועיל לעסק שלכם? אתר שמספק מידע? פלטפורמת מכירות? פלטפורמה חברתית? בלוג? או אולי משהו אחר לגמרי?

התאמת סוג האתר לצורכי המבקרים ולמאפייניהם חשובה ביותר. כמוה גם ההתאמה למטרות העסק ולצרכיו.

למרות שהאינטרנט הוא באמת מקום מאוד עשיר ויצירתי, בכל זאת קיימים בו כמה סוגי אתרים עיקריים:

  1. דף נחיתה

    זהו דף אינטרנט יחיד בדר"כ שמייעדים אותו למטרה ממוקדת אחת. הוא לרוב ייפרסם מוצר או שירות מסוים, ממש בדומה לפלאייר מודפס. פעמים רבות מהווה דף הנחיתה חלק ממסע פרסום מקוון ותפקידו העיקרי הוא "הנעה לפעולה" – הובלת המבקר בו לרכישה/הרשמה וכו'.
    דף נחיתה לדוגמא: https://efoil.co.il

  1. אתר לעסק: מיני סייט

    כשמו כן הוא – אתר קטן ומכוון מטרה המציג בהרחבה מוצר/שירות מסוים. בדומה לדף הנחיתה גם הוא משמש אזור מידע נקודתי ויש בו "קריאה לפעולה". הוא פתרון טוב, למשל, לעסקים המציעים מוצר/שירות אחד בלבד.
    מיני סייט לדוגמא: https://www.lilachtfilin.com

  1. אתר תדמיתי

    כרטיס הביקור האינטרנטי של העסק ובו מידע חיוני ללקוחות קיימים ופוטנציאליים.
    זהו אתר הכולל בדר"כ מרכיבים קבועים כגון: דף אודות, דף שירותים/מוצרים שמציע העסק וכן דף יצירת קשר וכו'.
    אתר תדמיתי לדוגמא: https://www.hachasida.com

  1. אתר תוכן

    פלטפורמה המשמשת מקור מידע בנושאים שונים עבור הגולשים, ובזכות כך מגדילה מספרית את הביקורים באתר.
    אתר המייצר תוכן מקורי ומספק מידע, ייעוץ או מענה לשאלות גולשים. לידיעתכם, תוכן איכותי מעלה את דירוג האתר במנועי החיפוש של גוגל.
    אתר תוכן לדוגמא: https://www.ady.co.il

  1. אתר לעסק: חנות וירטואלית

    משתמשים גם בשמות מקבילים שהם – אתר מסחר אלקטרוני או פשוט – אתר חנות. זהו אתר מכירה של מוצרים ו/או שירותים באינטרנט. הגולשים מבצעים את הרכישות באתר באופן מקוון, כמובן. חנות כזו מטרתה הגדלת פוטנציאל מחזור ההכנסות של העסק, שכן היא ישות אינטרנטית עצמאית הזמינה ללקוח 24/7.
    חנות וירטואלית לדוגמא: https://ob-activewear.co.il

  1. פורטל

    זהו "שער כניסה" לאינטרנט עבור הגולש אשר מרכז מידע ממקורות שונים באותו נושא.
    נושאי הפורטל הם, בדרך כלל, תרבותיים, כלכליים, חדשותיים או מקצועיים. הוא שואב מידע מפורומים, אתרי חדשות, מנועי חיפוש וכו'. זאת הסיבה שגולשים רבים מגדירים אותו כדף הבית שלהם.
    אתר "וואלה" הישראלי הוא דוגמא טובה לפורטל.

  1. רשת חברתית מקוונת

    פלטפורמה חברתית המהווה תשתית אינטרנטית ומבוססת כמעט אך ורק על התכנים שמעלים הגולשים והחברים בה.
    זהו אתר המשמש כר אינטרנטי אשר הגולשים בו משתפים זה את זה בתכנים. לכל גולש יש אפשרות להעלאת טקסטים, תמונות ו/או סרטונים בהתאם למאפייני הפלטפורמה.
    פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם.

  1. אתר לעסק: תוכנת ווב

    או בשמה השני – יישום רשת. זהו אתר בעל פונקציונליות הדומה לתוכנה שולחנית, אך בניגוד אליה קיים ברשת, ולא מתקינים אותו על המחשב.
    בחברות וארגונים משתמשים בתוכנות ווב למגוון מטרות. ביניהן ניהול פרויקטים, ניהול מלאי, מערכות מידע, פורטל פנים ארגוני ועוד.
    האתר חשבונית ירוקה הנותן שירותים לעסקים הוא דוגמא טובה לתוכנת ווב.

בחירה נכונה

אין זה משנה אם רצונכם בהקמת אתר לשם שיפור הכנסותיכם או לשם ייעול פנים-ארגוני, או אפילו רק כדי שגולשים באינטרנט יידעו סוף-סוף על קיומכם, בחירת סוג אתר המתאים לכם היא חיונית ביותר ויכולה להוות הזדמנות מצוינת לשיפור ביצועי העסק שלכם!

ואם אחרי כל המונולוג הכתוב הארוך הזה שפרצנו בו, עדיין קשה לכם להחליט –

השאירו פרטיכם בטופס צור קשר ונשמח מאוד לייעץ ולהכווין!