איקומרקס 2021 – 5 מאפיינים של קניות באינטרנט

וובדיגיטל | webdigital - בניית אתרים

כולנו מחכים לרגע שבו נוכל לדבר על תקופת הקורונה כעל זיכרון רחוק ומעומעם שהיינו מעדיפים לשכוח (ושמישהו ימציא כבר אפליקציה כזו, עברו כבר 18 שנה מאז "שמש נצחית בראש צלול" כאילו דא. תודה). הוירוס המיקרוסקופי הזה חיבל לנו בכל תחומי החיים ובמיוחד בתרבות הפנאי המפותחת שלנו שבמרכזה התחביב האינטלקטואלי העיקרי של רבים מאיתנו – יציאה לשופינג.
הו, נגיף אכזר, הסתלק מכאן והחזר לנו את הקניונים, את מרכזי הקניות, השווקים, השופינג בחו"ל ואת החנות הקטנה בפינת הרחוב בעיר הולדתנו שרק אנחנו וסבתא שלנו אוהבים לקנות בה ריבת אפרסקים ביתית.
הלב נרגש מעצם המחשבה שהשגרה תשוב אל חיינו, מתישהו… איפשהו בעתיד הלא נראה לעין הבלתי-מזוינת. למרבה המזל, תחום קרוב לליבנו שהקורונה לא הצליחה להרוס ואף גרמה לשגשוגו בשנה החולפת הוא השופינג אונליין. כל זאת בזכות העובדה שעולם האיקומרס (קרי: קניות באינטרנט) תפס תאוצה מבהילה הודות לסגרים ולקורונה, ואילץ עסקים להשקיע יותר בערוצי המסחר האלקטרוני הקיימים שלהם או להיכנס לאינטרנט בפעם הראשונה במטרה לאפשר ללקוחותיהם להגיע אליהם בדרכים וירטואליות שונות ומגוונות.
מי שלא ידע עד 2020, גילה בזכות הקורונה כי למעשה אין שמחה כשמחה המתעוררת בלב אדם למראה שליח העומד על סף דלתו ואוחז בקופסא גדולה וממותגת.
ובגלל שידוע שסטטיסטיקות מוכיחות את רצינות הפוסט, נציין כי מחקרים מראים שהקניות באינטרנט צפויות להגיע למכירות מדהימות של מאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם עוד השנה.
כעת מותגים ועסקים צריכים להסתגל בדחיפות אם הם רוצים לשרוד או אף למנף את מגבלות הקורונה ולהרחיב את הפעילות העסקית שלהם.
הבה נסקור 5 מאפיינים בסיסיים ביותר לשנת 2021 בקניות מקוונות כדי לדעת שאנחנו דואגים להיות על זה:
1. מאופליין לאונליין
סגרי הקורונה אילצו עסקים רבים, שרצו לשרוד את התקופה וגם להישאר תחרותיים להעביר את עיקר פעילותם העסקית לאינטרנט. גם עסקי רחוב מקומיים, החל מחנויות בגדים וכלה בחנויות לממכר מזון הבינו שעסק שאין לו מענה מקוון ללקוחותיו הופך ללא רלוונטי. מחקרים אף מראים כי 75% מכלל הקונים מעדיפים לבצע רכישות אונליין. המגמה הזו תלך ותתרחב גם השנה. כעת השאלה המרכזית אינה האם לבעלי עסקים יש צורך בחנות אונליין, אלא מתי הם מתכוונים סוף סוף לפתוח אחת כזו במידה וטרם יישרו קו עם צו השעה.

2. אופטימיזציה ועדכנות
מכיוון שהשימוש באינטרנט רק הולך וגובר ככל שחולף הזמן, והנגישות אליו מתאפשרת ממגוון של אמצעים טכנולוגיים, מובן שהגולשים מיומנים מאוד ויודעים היטב איך אתרים אמורים להיראות ולהתנהג, גם מבלי יודעין הם קולטים בחושיהם את המגמות המקובלות של התקופה (לדוגמא: אתר רספונסיבי אשר ניתן להיכנס אליו ממגוון של מכשירים וגדלי מסך, אמצעי ישיר המאפשר פניה לנציגי שירות לקוחות, ביצוע רכישה ישירה באתר מבלי הצורך להשאיר פרטים או להתקשר לחנות, משלוח מהיר מהיום להיום וכו' וכו'). מחקרים מראים כי 38% מהקונים יעזבו אתר אם הוא נראה לא מושך. על כן, אתר מיושן אמינותו באופן טבעי נפגמת, תחושת האמון של הלקוחות לביצוע עסקה באתר מתערערת, מה שפוגע ישירות במחזור המכירות שלו. עסק המעוניין להישאר רלוונטי חייב לבצע אחת לתקופה אופטימיזיה לאתר, ליישר קו עם הטכנולוגיות העכשוויות ולדאוג שהאתר נראה טוב ועדכני. כפתור "לחץ כאן למעבר לאתר הסלולרי", למשל? זה מה-זה 2010…

3. אתר מותאם אישית
חווית קנייה בהתאמה אישית היא כבר לא איזו תוספת נחמדה, אלא משהו שהקונים מצפים לו. מתן חוויית קנייה ייחודית לקונים מסייעת בבניית הקשר שבין המותג ללקוחותיו ומוביל לרכישות רבות יותר. חוויית קניה מותאמת אישית יכולה להיות המלצות על מוצרים מותאמים לפי היסטוריית גלישה ורכישות קודמות, הצטרפות למועדון לקוחות או לרשימת תפוצה, הצעות בלעדיות לחברי האתר וכו'. למעשה, מחקרים מראים כי לקוחות עם חווית קנייה מותאמת אישית הם בעלי סיכוי גבוה ב -110% להוסיף פריטים נוספים לעגלת הקניות שלהם.
4. קניות אימפולסיביות דרך הסמארטפון
מחקרים מראים כי 67% מהמשתמשים מעלעלים בסמארטפונים שלהם בשעות הפנאי בחיפוש אחר מוצרים שמתחשק להם לרכוש. יותר מכך, בהינתן המחיר הנכון וההזדמנות המתאימה 77% מהקונים הללו יבצעו רכישות אימפולסיביות ולא מתוכננות.
הצמיחה בקניות באמצעות הסלולר לעומת קניות פיזיות וקניות דרך המחשב היא יוצאת מן הכלל, עד שבשנת 2021 מחצית מכלל רכישות האונליין מתבצעות דרך הסמארטפון.
לא רק זאת, אלא שמתוך כלל הקונים בחנויות פיסיות, 65% עורכים השוואות מחירים בזמן שהם קונים פיזית בחנות. השוואת מחירים עשויה להשפיע על הקונים לרכוש מחברה אחרת מזו שממנה התכוונו לרכוש במקור.
לכן מומלץ לבעל חנות אונליין לדאוג לשפר את ה-SEO שלו, לוודא שהמחירים בחנות מעודכנים ושקל למצוא אותה ברשת.
5. AI, VR וצ'אטבוטים
זה כבר לא מדע בדיוני, אבל בכל זאת אם אינכם מחובבי הז'אנר – פסקה זו לא מומלצת לקריאה.
בינה מלאכותית, מציאות רבודה ורובוטים ייכנסו בשנת 2021 חזק יותר, ויתווספו לכלל מערך הציפיות שיש לגולש הממוצע מהאתר שלכם. מה זה אומר? בין השאר, גולשים יצפו שתהיה להם אפשרות לקבל תשובות מיידיות לשאלות מצ'אטבוט 24/7, יצפו שתהיה קיימת אפשרות לבצע הדמיות לפריטי לבוש, למשל, ויצפו גם שהאתר יילמד בעצמו את הצרכים שלהם ויבין מה להציג להם, יחסוך להם זמן ויחסוך מהם מידע ותוכן שאינו רלוונטי להם.
יש סיכוי שאתר שאינו מדבר את הדיבור של 2021 פשוט עלול לגרום לגולשים לנטוש אותו בדיוק כמו שאתר שנטען לאט מביא לאחוזי נטישה גבוהים. אבל זו רק השערה שלנו, לא מצאנו מחקרים על זה. גם לא חיפשנו.

לסיכום:
רוצים למכור אונליין? תדאגו להיות אפ-טו-דייט. לא יודעים איך? דברו איתנו.